O nas
Mleczarnia Turek
Misja firmy w Polsce
Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o. należy do międzynarodowej Grupy SAVENCIA –
jednego z największych producentów i dystrybutorów serów na świecie, obecnej w ponad 120 krajach. W Polsce Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o. jest cenionym producentem i dystrybutorem marek: NaTurek, Tartare, Chavroux i Le Rustique.
W Mleczarni „Turek” Sp. z o.o. dbamy o jakość naszych produktów od samego początku. Nasze sery pleśniowe NaTurek powstają z mleka i śmietanki pochodzących wyłącznie z rodzinnych gospodarstw. Wiemy, jak ważna jest jakość surowca. To mleko decyduje o ostatecznym smaku, który uzyskują nasze sery, dlatego skupujemy je od stałych, lokalnych dostawców, z którymi łączy nas wieloletnia, partnerska współpraca.
Mleko do produkcji naszych serów pleśniowych dostarczane jest z ponad 600 gospodarstw oddalonych od mleczarni o nie więcej niż 50 km. Daje to pewność, że mleko używane do produkcji jest świeże i zawsze najwyższej jakości. Dzięki temu sery NaTurek mają tak wyjątkowy smak – delikatny i kremowy.
Niezwykle istotne jest dla nas bezpieczeństwo zdrowotne produktów, o które z całą odpowiedzialnością dbamy na każdym etapie produkcyjnym. Do produkcji kierowane są tylko te surowce i dodatki, które przejdą rygorystyczne analizy laboratoryjne. Produkty gotowe dopuszczane są do obrotu handlowego dopiero po serii badań potwierdzających ich zgodność z wymaganiami prawnymi. Nieustannie doskonalimy wdrożone i certyfikowane systemy bezpieczeństwa żywności. Poddajemy się regularnym audytom jednostek certyfikacyjnych, jak również audytom klientów, aby w sposób obiektywny otrzymać potwierdzenie skuteczności naszych działań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i jakości produktów.
Dążymy do tego, aby nasza działalność była jak najmniej szkodliwa dla środowiska naturalnego. Działania prowadzimy restrykcyjnie, przestrzegając norm w obszarze ochrony środowiska oraz systematycznie zmniejszając zużycie wody, prądu oraz poziom emisji CO₂. Stale pracujemy nad usprawnieniem segregacji i odpowiednim zarządzaniem odpadami i jednocześnie chcemy tworzyć coraz więcej opakowań nadających się do recyklingu w 100%.
Nasza historia
1925
Powstaje pierwsza spółdzielnia producentów w Turku
Nasza historia ma swój początek w 1925 roku, właśnie wówczas, decyzją lokalnych ziemian, w Turku działanie rozpoczyna Mleczarnia Udziałowa „Ziemianka”, której produkcja ograniczała się do wirowania mleka, wytwarzania twarogu i masła. „Ziemianka” funkcjonuje do początku lat 30.
1935
Początek mleczarstwa spółdzielczego
22 września 1935 roku na Walnym Zgromadzeniu powołana zostaje do życia Okręgowa Mleczarnia Spółdzielcza. Uruchomienie zakładu następuje w 1936 roku.
*Informujemy, że zdjęcia pochodzą z archiwalnych zbiorów Mleczarni „Turek” Sp. z o.o. Jeżeli jesteś autorem zdjęć, prosimy o kontakt z Mleczarnią „Turek” Sp. z o.o.
1945
Trudne czasy wojny
Pierwsze trudności pojawiają się wraz z wybuchem II wojny światowej. Okręgowa Mleczarnia w Turku zostaje zmuszona do zawieszenia prac na czas działań wojennych. Na szczęście, dzięki dobrze zachowanym maszynom produkcję udaje się wznowić w roku 1945.
1954
Działalność spółdzielni mleczarskiej
W okresie powojennym zakład zostaje upaństwowiony, jednak w 1954 roku udaje się mu przywrócić dawną formę spółdzielni.
1980
Rozpoczynamy produkcję serów dojrzewających
Pod koniec lat 70. rozpoczyna się budowa nowego zakładu w Turku, która zostaje ukończona w 1980 roku. Jesienią w 1981 roku oficjalnie rusza pierwsza produkcja serów dojrzewających.
1981-1999
Nagrody i wyróżnienia dla serów dojrzewających
To lata pełne nagród i wyróżnień przyznanych markom, które szczególnie zaznaczają się wówczas na półce serów dojrzewających. Są wśród nich:
Ser Royal – Złoty Medal POLAGRA’93
Sery pleśniowe – prawo do oznakowania DOBRE BO POLSKIE – 1994
Ser Royal – polskie godło promocyjne TERAZ POLSKA – 1994
Ser Royal i Brie – certyfikat PCBC uprawniający do oznaczenia wyrobów znakiem Q – 1995
Wyroby UHT „Sielska Dolina” – Konsumencki Znak Jakości IX Prezentacji Żywności’99
1999
Od dziś Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o.
13 grudnia 1999 roku Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska „Turek” podejmuje decyzję o podpisaniu umowy z BONGRAIN S.A. Na jej mocy powstaje nowa firma – Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o., która do dziś funkcjonuje w niezmiennej formie.
2000
Modernizacja
Nowe linie produkcyjne, laboratorium i znacząca poprawa stanu warunków chłodniczych – to zmiany, które zostają wprowadzone podczas pierwszych etapów planu modernizacji.
2001
Nowa identyfikacja wizualna
Wdrażamy pierwsze zmiany w logotypie TUREK oraz odświeżamy wygląd opakowań. Nasza produkcja koncentruje się na serach pleśniowych.
2015
Początki marki NaTurek
Tworzymy nową markę, która już wkrótce podbije serca konsumentów w całej Polsce. Brand czytelnie nawiązuje do naturalnego pochodzenia oraz wartości marki. Nowe pozycjonowanie marki znalazło swoje odzwierciedlenie w komunikacji rozszerzonej na spoty TV, nową stronę internetową czy wygląd opakowań produktów.
2018
Rozpoczynamy produkcję serów blue
W 2018 roku za sprawą inwestycji wysokobudżetowych rozpoczynamy produkcję serów blue – serów z przerostem pleśni o charakterystycznym, intensywnym smaku i aromacie.
2018-2019
Wprowadzamy innowacje
– NaTurek Camembert Na grill
oraz NaTurek Camembert Na ciepło
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i odpowiadając na trendy rynkowe, rozszerzamy portfolio produktowe o innowacyjne produkty – ofertę NaTurek Na ciepło, na dziś – sery do przygotowania w piekarniku lub na patelni, oraz ofertę sezonową – NaTurek Na grill.
Nasze sukcesy
Każde wyróżnienie jest dla nas ogromną dumą, ale największą wartość mają
te przyznawane przez Konsumentów. To dla Was każdego dnia kontynuujemy swoją
misję – tworzenie serów o unikalnym smaku i oryginalnych recepturach.
Nasze produkty zdobyły w ostatnich latach szereg wyróżnień, wśród których znalazły się:
Informacje dodatkowe
Wartości & cele
Savencia Groupe jest międzynarodową, niezależną rodzinną grupą spożywczą o długoterminowej wizji wzrostu. Swój rozwój opiera na silnych i unikalnych markach oraz strategii różnorodności i innowacyjności produktów wysokiej jakości. Grupa Savencia stara się sprostać oczekiwaniom swoich konsumentów na całym świecie, a także wspierać profesjonalistów z branży gastronomicznej. Groupe Savencia Saveurs & Spécialités składa się z dwóch podmiotów: Savencia Fromage & Dairy oraz Savencia Gourmet.
- Wskazujemy drogę do lepszej żywności, co było naszym głównym celem od początku.
- Jesteśmy pewni, że możliwe jest łączenie smaku, zdrowia, naturalności i odpowiedzialności. Wciąż kultywujemy naszą pasję w dążeniu do smaku i jakości.
- W skład Grupy Savencia wchodzą autonomiczne spółki głęboko zakorzenione w lokalnych rynkach, wierzymy w ideę sukcesu przedsiębiorczości połączonej z odwagą.
- Dążenie do doskonałości motywuje nas do wprowadzania innowacji, by jeszcze lepiej służyć naszym klientom.
- Kierujemy się silnymi wartościami, których celem jest odkrywanie żywności przyszłości.
- Razem z naszymi pracownikami i interesariuszami jesteśmy zobowiązani do tego, aby w sposób zrównoważony przewodzić innym, zachęcając do zdrowego odżywiania i przyczyniając się do wspólnego dobra.
Savencia Fromage & Dairy
Skoncentrowana na wysokiej jakości serowych specjałach i produktach mlecznych Savencia Fromage & Dairy jest jednym z czołowych przetwórców mleka na świecie oraz graczem nr 2 na rynku francuskich serów oraz nr 5 na rynku światowym. To niezależna spółka notowana na giełdzie Euronext Paris.
Nasze cele:
innowacyjność
Ciągle podejmować dzialania innowacyjne zmierzające do wytworzenia i sprzedaży produktów oraz usług bardzo wysokiej jakości, idealnie odpowiadających oczekiwaniom konsumentów i klientów.
rozwój zawodowy
Sprzyjać rozwojowi zawodowemu oraz społecznemu wszystkich tych, którzy pracują w Grupie i dla Grupy.
zabezpieczenie niezależności
Zabezpieczać oraz zbierać plony z włożonego w Grupę kapitału, poprzez zachowanie niezależności oraz samodzielności w podejmowaniu decyzji.
służenie wspólnemu dobru
Uczastniczyć w rozwoju gospodarczym i spolecznym krajów, w których Grupa prowadzi działalność.
Nasze wartości:
tolerancja
Akceptacja i rozumienie innych.
odwaga
Bycie odpowiedzialnym w wypełnianiu obowiązków, umiejętność przyznania się do błędów.
uczciwość
Poszanowanie prawdy, niezatajnianie jej.
lojalność
Bycie lojalnym wobec Grupy, która wspiera swych pracowników.
Nasza strategia:
tworzenie wartości poprzez specjalności i innowacje
Nasze zasady działania:
podział odpowiedzialności
Nie załatwiać samemu spraw, które mogą i powinny zostać załatwione na niższym szczeblu.
praca zespołowa
Przekazywać informacje i angażować innych w procesach podejmowaniadecyzji aby wykorzystać maksymalnie szeroko wiedzę i doświadczenie współpracowników.
bycie samodzielnym
Wykonywać swoje obowiązki w pełnym, wyraźnie zaznaczonym zakresie.
Historia Grupy Savencia
-
1956
Pierwszy Caprice des Dieux
Owalny kształt i białe kremowe wnętrze – to one stworzyły charakter Caprice des Dieux. Tak powstał pierwszy legendarny produkt firmy rodziny Bongrain.
-
1962
Rozwija się eksport w Europie
Grupa rozszerzyła działalność w Niemczech, Belgii, Włoszech, Szwajcarii i Hiszpanii.
-
1970
Rozwój serowych specjalności
Powstają słynne sery pleśniowe: Chaumes, Belle des Champs oraz Saint Albray.
-
1971
Ekspansja międzynarodowa
Grupa została światowym pionierem wraz z otwarciem filii sprzedaży w USA i Brazylii.
-
1980
Rozwój innowacji
Powstają takie marki, jak: Saint Moret, Chavroux, Géramont, Saint Agur, Fol Epi.
-
1992
Nowy lider w kategorii serów
Rozpoczęcie działalności w Polsce, Czechach i na Węgrzech, a następnie na Słowacji, Ukrainie i w Serbii.
-
2003
Umacnianie pozycji
Grupa poszerza swoje portfolio o takie marki, jak: Edelweiss, Bresso, Milkana.
-
2008
Dalszy rozwój
Powstają takie top marki serowe, jak: Le Rustique, Coeur de Lion, RichesMonts.
-
2013
Podbój rynku serów kozich
Wraz z założeniem mleczarni Lescure Grupa staje się drugim największym graczem na rynku serów kozich.
-
2015
Savencia Fromage & Dairy
Grupa zmienia nazwę i powstaje Savencia Fromage & Dairy.